شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

بازار نقل و انتقالات فوتبال در اروپا در چند روز اخیر حسابی گرم بوده است.

کسپر اشمایکل

به گزارش همشهری‌آنلاین، غیر از انتقال لنی یورو از لیل به منچستریونایتد، جذب دومین گلزن برتر فصل پیش بوندس‌لیگا توسط دورتموند، مهم‌ترین خبر نقل‌وانتقالاتی روزهای اخیر بود. سرهو گیراسی، مهاجم و پدیده ۲۸‌ساله فصل پیش اشتوتگارت با قراردادی تا سال‌۲۰۲۸ به دورتموند پیوست. مبلغ انتقال ۱۷.۵‌میلیون یورو اعلام شده. موراتا هم پس از درخشش و قهرمانی با اسپانیا در یورو۲۰۲۴ از اتلتیکو راهی میلان شد تا جای ژیرو را در این تیم بگیرد. او که اصلا در اسپانیا بازیکن محبوبی نیست، در واکنش به اعتراض هواداران اتلتیکو گفته: «فصل پیش بعد از بازی مقابل دورتموند، هواداران علیه من شعار دادند، حالا معترض شده‌اند؟» آلوارو موراتا قرارداد خود را با میلان تا ژوئن‌۲۰۲۸ به اضافه گزینه تمدید یک‌سال امضا کرد. در این روزها یک انتقال بزرگ دیگر هم انجام شد. میسون گرینوود، وینگر ۲۲‌ساله و انگلیسی منچستریونایتد که فصلی موفق در ختافه داشت و مورد توجه یوونتوس بود، با عقد قراردادی تا سال ۲۰۲۹ به ارزش ۳۰‌میلیون یورو به اضافه ۵۰درصد از بند فروش به مارسی ملحق شد تا زیرنظر دی‌زربی بازی کند. حالا بد نیست نگاهی هم به دیگر اخبار فصل نقل‌وانتقالات داشته باشیم.

باشگاه بوردو فاصله چندانی تا ورشکستگی کامل ندارد. بدبینی هرلحظه درحال افزایش است و این موضوع، به اطلاع بازیکنان این تیم هم رسیده تا برای آینده کاری خود برنامه‌ریزی کنند. به این ترتیب می‌توان انحلال نخستین باشگاه فوتبال فرانسه را قطعی دانست.

پس از رافائل واران، پپه رینا دروازه‌بان ۴۱‌ساله اسپانیایی هم با قراردادی یک‌ساله به تیم تازه‌وارد سری‌آ، کومو پیوست و شاگرد سسک فابرگاس شد.

کسپر اشمایکل، دروازه‌بان سابق لسترسیتی که مدتی در نیس و اندرلخت بازی می‌کرد، به سلتیک پیوست.

زلاتان که در باشگاه آث‌میلان پست مدیریتی گرفته، با فرزندش قرارداد رسمی بست. مکسیمیلیان ایبراهیموویچ ۱۷‌ساله برای تیم «میلان فوچورو» بازی می‌کند؛ تیمی که باشگاه میلان برای پیشرفت بیشتر بازیکنان جوان در سری C راه انداخته است.

میکاتادزه، کاپیتان تیم ملی گرجستان و یکی از آقای گل‌های یورو۲۰۲۴ با قراردادی تا سال ۲۰۲۸ به لیون فرانسه پیوست.

گواردیولا یک وینگر دیگر هم خرید و ساویو، ستاره فصل گذشته خیرونا را جذب کرد. مالک هر دو باشگاه من‌سیتی و خیرونا یکی است.

آنج پوستکوغلو، سرمربی ۵۸ساله تاتنهام، به لیست گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی انگلیس اضافه شده است. آنج قهرمانی در لیگ اسکاتلند با سلتیک و جام‌ملت‌های آسیا به همراه استرالیا را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 867922
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha